Diskuze

Diskuze obsahuje 36 příspěvků

  1. Vlada napsal:

    Dobry den, prispevek se asi neulozil, tak jeste 1x. Dotaz, jestli se v nejblizsi dobe zprovozni nebo zacne stavet nova cyklostezka (nikoli cyklotrasa) v Tabore nebo z Tabora do okoli? Napriklad Tabor – Vsechov – Drazice chybi hrozne moc. A pres most se do Nachoda taky nejde dostat bezpecne. Dekuji

  2. Vlada napsal:

    Dobry den, planuje se v nejblizsi dobe jakakoli nova cyklostezka (nikoli cyklotrasa) v Tabore nebo z mesta Zabor do okoli? Zejmena by me zajimal usek Tabor – Vsechov – Drazice. Tam cyklostezka chybi opravdu moc. Dekuji

    • Karel Hotový napsal:

      Dobrý den,
      v současné době máme stavební povolení na stezku Zaluží – Čekanice (Vožická), taky Čekanice – Vožická kolem Zavadilského rybníka a Radimovice u Želče – Všechov. Jsou to akce kolem 10 mil.Kč. Podali jsme žádost o dotaci do SFDI, leč v tomto roce neúspěšně. Podáme znovu pro rok 2021. Stezka Tábor – Všechov je v přípravě. Jednání s majiteli pozemků přerušil koronavirus, ale budeme pokračovat. Je to na dobré cestě. Další pokračování do Dražic honí Dražice a snad to taky má naději. Vše to jsou samostatné stezky smíšené pro pěší a cyklisty.
      S pozdravem K. Hotový

      • Vlada napsal:

        Karel Hotový napsal:
        21.5.2020 (6:09)
        Dobrý den,
        v současné době máme stavební povolení na stezku Zaluží – Čekanice (Vožická), taky Čekanice – Vožická kolem Zavadilského rybníka a Radimovice u Želče – Všechov. Jsou to akce kolem 10 mil.Kč. Podali jsme žádost o dotaci do SFDI, leč v tomto roce neúspěšně. Podáme znovu pro rok 2021. Stezka Tábor – Všechov je v přípravě. Jednání s majiteli pozemků přerušil koronavirus, ale budeme pokračovat. Je to na dobré cestě. Další pokračování do Dražic honí Dražice a snad to taky má naději. Vše to jsou samostatné stezky smíšené pro pěší a cyklisty.
        S pozdravem K. Hotový

        Dobry den, dekuji za odpoved.
        Super, ze se planuje vystavba cyklostezek a ze na nektere mate i stavebni povoleni. Do Radimovic bude taky super. Ale vse zalezi na schvaleni dotaci? To se trochu obavam, ze to

  3. Josef napsal:

    Dobrý den. Uvažuje se o tom zprůjezdnit cestu kolem řeky Lužnice, speciálně od hotelu Lázně až po směr Lužničanka, Bečice apod. ? Nyní se končí cca u mostu k Harachovce a dále už je to velmi problematické, někdy úplně nemožné. Jen prosím žádné bagry a asfalt. Myslím že napojení Táborska na Bechyňsko kolem řeky by byla úžasná věc. Nyní je to jen pro otrlé a občas s kolem na rameni. 🙁

    • Karel Hotový napsal:

      Dobrý den,
      musím Vás zklamat. Mnohokrát jsme se o to pokoušeli, ale cestu považuje za svůj rodinný poklad svaz českých turistů, který tomu brání všemi možnými způsoby. Také Povodí Vltavy by nějaké stavební úpravy nepovolilo. Ale největší balvan v cestě jsou turisti 🙁
      Takže kolo na rameno a vpřed 🙂
      Karel Hotový

    • Michaela Kalousková napsal:

      Z Tábora do Bechyně prochází stezka podél Lužnice strmým říčním údolím se zříceninami hradů Příběnice a Dobronice, Stádleckým mostem i tunelem ve skále. Historická trasa Tábor – Bechyně, kterou zakládal již v 19. století hrabě Harrach patří k nejhezčím u nás a měla by se stát první evropskou certifikovanou trasou na území ČR.
      Pěší Stezka údolím Lužnice z Plané nad Lužnicí do Týna nad Vltavou se má brzy stát první dálkovou pěší trasou, která bude zařazena na seznam nejlepších stezek v Evropě.
      Turistická oblast Toulava s Klubem českých turistů totiž připravuje právě tuto trasu tak, aby jí byla udělena značka „Leading Quality Trails Best of Europe“, tedy v překladu „Stezky špičkové kvality, nejlepší v Evropě“. Na Starém kontinentu je v současnosti 16 takových tras a to především v Německu, Řecku, Rakousku, či Nizozemsku. V České republice to bude úplně první stezka s tímto označením. Značku uděluje Evropská asociace turistických klubů – tedy jakýsi spolek klubů turistů z jednotlivých evropských zemí.
      Na co se tedy mohou turisté těšit? Na 55 km dlouhou pěší trasu, která je rozdělena do 4 denních etap. Na trase leží historická města Tábor a Bechyně, zříceniny Příběnice a Dobroncie, Stádlecký řetězový most, zámek Koloděje nad Lužnicí, ale především překrásné hluboké údolí Lužnice. Stezka se vine kolem skalních stěn i tunelem ve skále, po starých cestách, které KČT s podporou hraběte Harracha stavěl už v roce 1899, kolem mlýnů a peřejí.
      Aby mohla evropské označení získat, musí splňovat řadu náležitostí, které zaručí turistovi patřičnou kvalitu. A to především – většina trasy jde mimo asfaltové povrchy přírodními pěšinami, kde turista nepotká automobil, po celé délce nabízí přírodní a další atraktivity, člověk tu najde informace o tom, kde se najíst a napít, kde přespat, a také má možnost nechat si převézt svá zavazadla do místa, kde bude nocovat.
      Stezka je vedena po stávajícím značení KČT, které se kvůli certifikaci v některých místech muselo upravit a přeložit na jiné cesty.
      Celou trasou provedou také informační cedule o zajímavostech kolem řeky (těch je ceklem 18), jejichž součástí je i vědomostní kvíz, aby spolu turisté mohli během cesty soutěžit. Jejich instalace právě probíhá.
      Projekt navazuje na trasu Stezka podél Lužnice nás spojuje, která byla vyznačena od pramene až k soutoku Klubem českých turistů v roce 2014. Trasa na seznamu Best of Europe bude finální čtyřdenní etapou této 230 km dlouhé trasy.
      Pokud vše půjde dobře a značka kvality bude stezce udělena, Toulava ji oficiálně otevře na jaře roku 2020 spolu se zástupci Jihočeského kraje, který projekt „Stezka Lužnice Toulavou“ finančně podpořil, měst a obcí a KČT, kteří se na úpravách stezky také podíleli.
      http://www.toulava.cz/?i=10301&mc_cid=fe1b6d5082&mc_eid=a572a4991d
      Michaela Kalousková – Odbor kultury a cestovního ruchu